Jawapan

2016-02-14T16:16:45+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.
Punca dia salah satunya pengaruh rakan..bila kita salah pilih kawan,kita terikut ikut dengan kawan kita..so,kita pun berisiko untuk terjebak dalam kegiatan negatif seperti jenayah..punca lain pulak mungkin kurang bimbingan ibubapa..ibu bapa terlalu sibuk dengan kerjaya masing2 sampai anak anak terabai..anak anak akan rasa kesunyian,rasa tekanan sbb kurang kasih sayang..so,diorang pun ambil lamgkah cam melepak lah apa..so,bila dia lepak dia akan rasa enjoy..kawan kawan yg lepak skali tu mestilah dua kali lima je teruknya..haa..mulalah nak curi itu ini sbb nak beli dadah or rokok

1 1 1
then,kurang didikan agama pun ya..dalam agama banyak ajar kita nilai nilai murni..tak kisahlah agama apa pun..semua suruh buat benda baik baik je..takde pun suruh mencuri ke apa..bila dia diterapkan didikan agama,dia akan tahu apa yang betul dan salah..mana yang buruk mana yang baik..dia tahu hukum hakam kalau buat itu kenapa kalau buat ini kenapa..so,akhlak akan terbentuk melalui didikan agama dengan sunnah rasulallah lagi..
2016-02-14T16:18:47+08:00
Tidak berminat pelajar ibu bapa tidak ambil berat tentang anak Kekurangan didikan agama