Lukiskan sebuah histogram bagi setiap jadual kekerapan terkumpul berikut :

JISIM Kekerapan

1-5 2
6-10 5
11-15 8
16-20 7
21-25 4
26-30 1

1
histogram awk nk guna apa titik tengah ke,sempadan atas ke
atau selang kelas
titik tengah
maaflah ya saya x leh kasi bntk graf sbb kat sini x de aplikasi graf
kalau saya terangkan awk faham x

Jawapan

2016-03-07T16:12:21+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.

Awak nak cari titik tengah awak ambil 1-5  awak tambahkan 5+1=6 lepastu bahagi dua samalah mcm 6-10.....11-5.....awk buat macam tu kalau awk nk cari titik tengah.... kalau apa2 soalan yg nk graf dlm titik tengah atau suruh cari titik tgh awk ambil dari situ dari jadual kekerapan tu lepastu dah siap semua cari titik tengah tu awk lukis graf dan pastikan awk faham apa yg dia nk.Paksi y(kekerapan) awk buat pada graf menegak dan x(titik tengah) melintang .Contohnya H tu graf histogram yg dah siap...maaflah susah nk lukis sbb x de aplikasi graf dkt sini.Sori ya sbb bnyk kekurangan dkt brainly ni


kekerapan(paksi Y)

     

     

     5               IIIIIIIIIII 

                      I         I 

     2     I I I I I I         I 

            I         I         I                                                                             

     0   ..I....3...I....8.. I................................................................paksi.x

awk gabungkan titik tu jadi kalau awk guna titik tgh nombor tu kena ada dalam kotak pada garisan paksi x tu lah dan graf dia kena rapat yg itu dua je jwpn yg saya dpt kasi utk titik tgh yg lain dan graf awk cuba buat sendiri saya yakin awk boleh

                

                                                                                                       

saya harap awk faham T-T maaflah sbb saya sndiri pun susah nk lukis histogram dkt sini
ouhkehhh ..saya dh faham ,huhuhu btw thanks ye