Jawapan

2016-03-11T20:27:31+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.
TIPS DAPAT A SUBJEK MATEMATIK & MATEMATIK TAMBAHAN Apr28by maisarah ismail

Assalamualaikum..

Ramai pelajar yang kurang berpuas hati dengan markah pencapaian mereka dalam peperiksaan, terutamanya untuk subjek Matematik dan lebih-lebih lagi untuk subjek Matematik Tambahan..

kalau post sebelum ni, saya ada berikan beberapa cara untuk belajar Matematik lebih mudah..kali ni saya nak berikan tips bagaimana dapatkan A untuk kedua-dua subjek ini berdasarkan pengalaman saya sendiri.

kalau saya dulu, memang sangat minat dengan subjek Matematik..satu subjek yang boleh dikatakan sentiasa dapat skor A..tapi untuk subjek Matematik Tambahan, boleh dikatakan sentiasa dapat gred B dan C, malah D pun pernah kalau x silap saya..huhu..memang mengecewakan bila subjek yang kita suka dan minat, kita x dapat skor dengan baik..tapi saya kagum dengan diri saya yang tak sekali-kali berputus asa..

Sebenarnya, macam subjek Matematik jugalah, Matematik Tambahan juga jika ditanya kepada orang pandai, mesti jawapan mereka, kena buat banyak latihan. Ya, jawapan itu memang bukan main-main. Matematik Tambahan ini ada tajuk yang sama dengan Matematik dan ada yang sama dengan Fizik. Jadi, insyaAllah, anda boleh sebenarnya!

di sini saya ingin tekankan mengenai latihan dan ulangkaji. saya syorkan, anda ambilsoalan Matematik Tambahan kertas 1 dan Kertas 2 peperiksaan SPM tahun-tahun lepas dan buat semuanya. Sebab soalan yang akan keluar nanti soalan yang sama tetapi angka yang berbeza. serius..betul saya tak tipu..kalau anda tak buat memang menyesal..boleh beli buku-buku koleksi soalan peperiksaan yang banyak dijual di kedai buku..kalau saya dulu, saya akan pastikan buku yang dibeli, disertakan jawapan di belakangnya..supaya senang untuk disemak jawapan nanti..

cuba selesaikan semua soalan, dan mana-mana soalan yang tak tahu, boleh bertanya kepada sesiapa saja cara nak dapat jawapan. pastikan akhirnya anda tahu menyelesaikan kesemua soalan dengan baik..Matematik Tambahan kalau baca jawapan saja tak cukup, kena cuba jawab. kalau baca je, cuba esok jawab, mesti dah lupa. Oleh itu, mesti baca jawapan dan cuba buat tanpa tengok jawapan selepas itu.

Alhamdulillah, sejak saya buat latihan dalam buku koleksi kertas-kertas soalan peperiksaan sebenar, keputusan peperiksaan saya untuk subjek Matematik Tambahan sudah boleh dibanggakan dan akhirnya untuk SPM saya berjaya skor A1 :)

macam tu juga untuk subjek Matematik, saya yakin latihan berdasarkan koleksi kertas-kertas peperiksaan sebenar, pasti akan banyak membantu kerana kita didedahkan dengan bentuk-bentuk soalan sebenar yang akan ditanya dalam peperiksaan nanti!

p/s :: cepat beli buku latihan!!

1 5 1
  • Pengguna Brainly
2016-03-11T21:01:49+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.
Kene slalu buat latihan di rumah n jgn miss nk ajar kwn sbb bole tajamkan lagi ingatan.
1 5 1