senang jer...macam ni,alamat kita kat atas sebelah kanan....langkah 1 lepas tu tulis tarikh....jangan buat tarikh contoh harini 5 februari 2014....buatlah tarikh yang dah lepas contoh 1 februari 2014.....lepastu,masuk perenggan satu,mesti mula macam ni,menemui sahabatku Siti , mesti tulis namanya,kalau soalan tu suruh tuliskan hantar kepada kawan,tapi ke hadapan nenda atau kakanda atau ayahanda atau ibunda tak payah tulis nama....just tulis nama paggilan je contoh ayahanda....
lepastu tambah ayat lagi,lepas ayat nama kawan tu atau nama paggilan tu,buat ayat ni,samabung tau macam ni,menemui sahabatku atau nama paggilan tu yang berada di buatlah nama tempat mesti ada negeri sekali lepatu tanda nohtah.......semoga kalau perempuan saudari kalau lelaki saudara berada dlm keadaan sihat sejahtera.....lepastu langkah 1, tak payah jarak,saudari kalau perempuan kalau lelaki saudara lepastu tanda koma..
sambung lagi,lepastu cerita lah apa yang soalan tu nak....satu perenggan 4 ayat......pastikan ada 6 atau 7 perenggan termasuk yang menemui sahabatku atau nama paggilan tu......perenggan akhir tulis macam ni,samapai di sini sahaja coreta saya.dan samapaikanlah salam rindu saya kepada keluarga awak untuk dihantar kepada kawan,dan keluarga untuk dihantar kepada keluarga sendiri..... langkah 1, jrak sikit,tulis,sekian terima kasih...
lepatu,lagkah 1 atau 2,tulis sahabatmu buat tanda koma kalau hantar kepada kawan dan adindamu tanda koma kalau hantar kepada akak atau anakanda kalau hantar kat keluarga....lepastu buat tanda tangan takpayah langkah.....DAH SIAP KARANGAN AWAK....
samalah, pening buat karangan surat kiriman tidak rasmi ni...

Jawapan

2014-02-08T22:13:35+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.
-nme dan alamat tulis sebelah kiri
-tarikh tulis sebelah kanan
-tajuk bawah alamat
-klau dah dapat semua maklumat kat atas terus tulis isi
-last sekali tulis yang benar sebelah kanan lpas tue tanda tangan bawah nye ltak nme pengirim.