mcm peta minda atau bar
yess btol tu...peta minda....pastu bawah tu kene wat tafsiran ....tafsiran tu .dia kene berkaitan dgn borang kaji selidik..........
ok thanks :) i'll try
*satu lagi borang kaji selidik sekurang-kurangnya 10 soalan.....inshaallah

Jawapan

2014-07-03T22:41:42+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.
Nak buat grafik ni kena buat soal selidik atau temu ramah untuk dapatkan data. bila dah lengkap boeh buat graf macam biasa. 

maksudnya buat graf untuk responden yang memilih tu ikut berapa banyak dorang pilih?
ya.. contoh kalau ada 10 responden yang memeilih kesan

pembakaran secara terbuka - 5 orang
pembinaan bangunan - 7 org
pengeluaran toksik - 8 orang.

so bila data dah lengkap buat macam graf kita selalu buat dalam geo.
Oh senang je rupanya. Hehe, tapi yang punca dan kesan tu perlu huraikan jugak ke? Sebab dalam kertas soal selidik tu dah ada punca dan kesan.
seelok-eloknya borang kaji selidik yg memudahkan responden mcm yg tandakan tu..jgn suruh dia tulis panjang2..yg tick sudah memadai...inshaallah
kena huraikan dan bagi contoh sis.