Jawapan

2016-05-26T20:57:47+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.
Home » Kawasaki ER6N 2012 » Larian Merentas Desa Peringkat Sekolah MenengahLarian Merentas Desa Peringkat Sekolah MenengahJanuary 24, 2013 By Sharafie 6 CommentsSemalam aku telah menghadiri atau dengan lebih tepat lagi memberi sokongan kepada para pelajar Sekolah Menengah Gedangsa semasa acara Larian Merentas Desa Peringkat Sekolah Menengah. Acara ini merupakan salah satu acara sukan tahunan di peringkat sekolah dan mewajibkan kepada semua pelajar untuk melibatkan diri dalam acara merentas desa ini. Dan seperti yang aku jangkakan lah memang semua peserta sangat bersemangat. Beberapa gambar dapat aku amik semasa acara larian merentas desa ini di jalankan.Acara dimulakan pada jam 3 petang dengan taklimat diberikan oleh guru yang bertugas kepada semua peserta merentas desa. Sedang taklimat diberikan kepada peserta, guru-guru yang lain bergerak ke checkpoint masing² untuk mengawal larian peserta nanti.Peserta lelaki akan melakukan larian sejauh 7Km manakala peserta perempuan pula akan melakukan larian sejauh 5Km sahaja. Peserta lelaki dan perempuan dipisahkan mengikut jalan yang berasingan kerana perbezaan jarak yang mereka terpaksa lalui.Peserta perempuan di lepaskan terlebih dahulu. Masing² bersemangat melakukan larian. Tak sampai 500meter semua dah mula berjalan kaki.Taklimat kedua daripada guru bertugas hanya untuk lelaki. Pesanan supaya peserta lelaki tidak mengikut jalan pintas seperti melalui belakang rumah orang. Tapi kebiasaannya peserta lelaki akan mengikut jalan pintas tanpa guru² bertugas ini sedari. Almaklumla, merentas desa ini dilakukan di kampung mereka. Memang kelebihan itu berpihak kepada peserta lelaki.Larian merentas desa untuk peserta lelaki pun dimulakan selepas bunyi wisel.Nampak macam larian merentas desa tak berpenghujung. Tapi sebenarnya mereka menuju kejalan utama dengan mengikut jalan belakang sekolah.Mereka adalah di antara peserta terawal yang sampai ke checkpoint. Walaupun berjalan tetap laju.Semua peserta pakat jalan kaki je sampai ke penghujung garisan penamat.Aku tak nak tulis dah. Korang baca sendiri jela kat gambar tu yer.Cikgu yang menjaga checkpoint duduk rilek bawah pokok je. Minum tak ngajak anak murid..hahahaHa ni dia model Kawasaki terbaru 2013. Nak sangat cari Model Kawasaki 2013 kan. Beliau merupakan cikgu Bahasa Melayu masa aku tingkatan 3 dulu. Memang matching la cikgu..hehehSetelah habis keringat berlari, akhirnya semua berehat kepenatan di penamat larian merentas desa peringkat sekolah tahun ini. Kepada yang berjaya tahniah. Yang tak berjaya tahun depan cuba lagi, itupun kalau korang belum tamat persekolahan.Teringat balik zaman aku sekolah kat Sekolah Menengah Gedangsa ni suatu masa dulu. Begini jugak la rupanya. Berlari merentas desa, ikut shortcut ntah mana² balakang rumah orang aku ikut dulu. Banyak kenagan manis zaman sekolah. Memang susah nak dilupakan. Sekian, terima kasih.