Tugasan geo faham tapi tugasan sejarah langsung tak faham.Ramai orang kata tugasan sej senang tapi bila nak buat langsung tak tahu sesiapa boleh tolong terangkan????

2
Geo macam mana eh??
betul tu
sebenarnya geo senang...ala tentang pencemaran kot...lainlah sejarah,poning....
sejarah ni fakta.... fakta kene tepat....
hmmm,btol2 due2 boleh lah tahan senang...

Jawapan

2014-07-08T02:24:09+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.
7. Pengenalan -Perpaduan boleh ditakrifkan sebagai satu proses yang menyatupadukan anggota masyarakat dan negara seluruhnya melalui ideologi negara supaya tiap-tiap anggota masyarakat dapat membentuk satu identiti dan nilai bersama serta satu perasaan kebangsaan dalam  kalangan mereka. -Bersama-sama dengan kedatangan imigran ini ialah sistem pendidikan mereka yang dibawa ke negara ini. Orang Cina dan India memiliki sistem sekolah vernakular sendiri yang membawa masuk guru, buku dan sukatan pelajaran dari negara mereka. Kesannya di negara ini telah wujud satu sistem pendidikan yang di dalamnya terdapat sekolah aliran agama , Inggeris, Cina , Tamil dan aliran  Melayu.  Kesan langsung wujudnya sistem  pendidikan zaman British ini menyebabkan terhalangnya proses asimilasi yang boleh memungkinkan pergaulan kaum dapat dilakukan dengan sempurna. -Tragedi 13 Mei 1969 juga merupakan hal yang sangat berkaitan dengan isu perpaduan Negara ini.Kejadian yang berdarah ini merupakan satu bentuk natijah daripada kebebasan yang dikecapi setelah kemenangan di pihak pembangkang pada pilihan raya 1969 yang berkesudahan Parti Perikatan gagal mendapat majority 2/3 daripada kerusi parlimen  . Pada masa inilah memuncaknya perasaan anti  antara kaum Melayu dan Cina yang ternyata menimbulkan kekacauan kepada Negara ini. -Perpaduan negara ini juga diuji dengan pelbagai isu berkaitan dengan agama dan soal hak kerakyatan dan beberapa isu sensitif lain yang mampu menjejaskan perpaduan kaum di negara ini . Ianya dibawa dan dimainkan oleh beberapa badan bukan kerajaan yang cuba mendapatkan nama dalam usaha mendapatkan sokongan . Jika dibiarkan begitu sahaja tanpa diselesaikan atau dirungkai terlebih awal hal ini mampu merobek perpaduan kaum sedia ada pada masa sekarang.    
5 2 5
yeke? yekot..... buat saja mana yang mampu....
Kualiti lagi penting dari Kuantiti....
yep maybe sklh korang len cikgu nak..sklh kitew org isi kene lebih sbb markah tergantung pada isi atau jwpn2 soalan
betul..kualiti lg ptg dari kuantiti
lol its trueee kualiti dari kuantiti
2014-07-08T05:54:49+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.
Sejarah senang je,..
buat kerangka kasar dulu
kerangka kasar = isi2 penting, contoh
pengenalan,faktor,kepentingan,cabaran,langkah dan rumusan 
dah siap, baru buat jadual kerja,objektif kajian,kaedah kajian dan sumber
1 4 1
jadual kerja buat bntk jadual
tak faham. cuba awk tengok rossacalla.blogspot.com dekat situ dia x buat jadual kerja pun
sorry * dia tak buat jadual pun
sebaiknya buat jadual :)
ok