yela..I mean camne nk buat kalau soklannya x dek
tulah tajuk dia tukar kan kepada perpuluhan
saya tak tahu ni sebab adik saya da nanggis saya tak tahu mcm mna nak buat
hmmm xtau la jgk sy pn
saya ni jawab memang menjawab..... soalan nya pelik pelik macam mana org nak bagi jawapan kalu sendiri tulis sendiri tak tau

Jawapan

2016-08-23T22:39:24+08:00
Pecahan tukar kepada perpuluhan mengunakan calculator
press the a/b/c button
dia tu budak sekolah rendah lagi la....mana ada guna kalkulator
ohhh
2016-08-26T20:39:31+08:00

/ maksudnya per

contohnya macam ni.......3/8 nak tukarkanya kpd perpuluhan adalah dengan 3 bahagi dengan 8 dan jawapanya adalah 0.375.contoh kedua pula,2/3/6.mula mula tukar kepada pecahan x wajar,lepas tu jadi macam ni 15/6.lepas tu 15 bahagi dengan 6 dan jawapan nya ialah 2.5

saya harap awak dah faham......

contoh 2/3 .per itu juga dimaksudkan dengan bahagi