Boleh tolong semak kan cerpen rekaan saya ni kalau ada kesalahan ejaan tolong bagi tahu saya :-

“Azwan bangun sayang dah pukul lapan dah ni. Jom turun makan” ~Datin Mira
“Ma, Wan ngantoklan” ~Azwan dengan suara seperti kanak-kanak yang liat mahu bangun untuk pergi ke sekolah.
“ okey lah.”~ Datin Mira dengan suara menggalah
*****
Bunyi suara seseorang di laur rumah telah mengejutkan Azwan yang sedang di buai mimpi. Lambat-lambat Azwan melangkah ke tingkap biliknya yang terbuka luas. Siapa tu? Comelnya dia. Mata Azwan terpaku melihat susuk tubuh seorang gadis yang tinggi lampai itu. Siapa dia? Terus Azwan masuk bilik air. Dia ingin turun secepat mungkin.
*****
Di atas sofa berwarna putih susu Humaira duduk dengan hati yang resah. Mana tak resah kalau tuan rumah memandangnya macam nak makan. Maaflah datin saya tak ada test dengan perempuan. I’m so sorry
“ Jadi saya hendak panggil kamu apa?”~Datin Mira. Gadis comel yang suaminya katakan ini. Kalau anak lelakinya itu nampak mesti tidak pandang tempat lain. Hahaha, maklumlah anaknya itu kan suka lihat perempuan cantik .
“ Maira ”balas Humaira sopan
“Ma..”~Azwan. Ucapnya sambil memeluk mamanya. Manja
“Apa?”~Datin Mira. Dia tidak tahu anaknya ini muncul dari mana. Tengok tengok saja sudah berada di belakangnya.
“ siapa dia?” Tanya Azwan sambil memerhatikan gerak geri gadis yang sedang duduk di sofa sebelah kirinya
“Nama dia Puteri Humaira . Macam nama puteri Dirajakan?. Papa nak ambil dia kerja. Lepas itu, mama cadangkan dia jadi pembantu mak Jah” terang Datin Mira dengan terperinci kepada anak terunanya itu.
“Ouh… tapi kenapa ma?” Tanya Azwan.
Datin Mira tidak terus menjawap tetapi dia menghadiahkan senyuman kepada anaknya yang masih dalam alam tertanya-tanya.

1

Jawapan

2016-09-18T13:44:48+08:00
Ngantoklan=ngantoklah
menggalah=mengalah
laur=luar
di buai=dibuai
test=taste (rasanya)