Jawapan

Jawapan Paling Bijak!
2016-10-13T21:47:52+08:00
Kalau guna semburan racun serangga (insecticide spray). Sebab dalam racun serangga ada DDT dan chemical dia bahaya.
1 5 1
Awak baca kat mane?
saya baca solomon. Saya belajar lagi mendalam, sori sgt kalau ni bukan dalam skop belajar awak. Kalau saya belajar, nak kawal populasi bukan setakat biological control (kawalan biologi), boleh guna chemical juga. Macam nak control populasi nyamuk, kena guna semburan nyamuk (gas) betul tak. Ada jugak dalam solid (pepejal), yang ubat gegat. Tak bawa bahaya kepada kita tapi bahaya untuk haiwan2. Hehehhehe..saja bagi pengetahuan lebih.
2016-10-13T22:28:23+08:00
Racun?? xpi penggunaan racun amat berbnahaya
saya bg cadangan saja. tapi racun ni bahaya kepada haiwan/serangga sahaja. tak bahaya kepada manusia. melainkan awak sembur pada makanan/minuman lepastu makan/minum. mcm tu baru bole memudaratkan.