Jawapan

2015-04-27T15:30:50+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.
Sentiasa menerima apa jua keadaan yg beliau hadapi,sentiasa bersyukur,tidak mengecewakan perasaan rakan dan bnyak lgi lh tpy dh lupa lh
1 1 1
2015-04-27T15:30:55+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.
1)Terima kelebihan dan kekurangan sahabat anda

Maksudnya terima dirinya seadanya.In this world,nobody perfect.Diri kita sendiri pun ada kekurangan.So dalam [email protected] jua hubungan sekalipun kelebihan seseorang itu akan menutupi kekurangan yang ada pada diri kita.


2)Ikhlas

Berkawanlah dengan ikhlas dan bukannya bertujuan untuk mendapatkan sesuatu.Contohnya A berkawan dengan B sebab B seorang yang kaya raya.Jadi A berharap tempias kekayaan B akan terkena pada dirinya juga.Korang paham kan maksud aku?


3)Hormati Satu Sama Lain

Dalam persahabatan,tidak semestinya korang akan sentiasa mempunyai minat yang sama,pendapat yang sama dan juga kegemaran yang sama.Kadang-kadang pendapat korang mungkin berbeza.Oleh,itu cuba hormati pendapat dan pendirian masing-masing.Kemudian,barulah berbincang dan cari kata putus.

4)Jangan Mudah Lupa Diri

Maksudnya adalah begini.Jika dulu kawan korang merupakan kawan yang paling rapat dengan korang di masa susah dan senang.Ke mana jua pasti bersama macam belangkas,macam ombak dan pantai.Tapi apabila korang telah mempunyai kekasih bf/gf korang mula abaikan kawan korang tu.Korang asyik berkepit dengan kekasih korang sampaikan korang lupa sahabat korang pun perlukan masa bersama korang.Korang jangan lupa,one day if korang ada masalah dengan kekasih korang,korang pasti akan cari kawan korang juga.So nasihat aku,walaupun korang telah berpacaran luangkanlah juga sedikit masa bersama teman-teman.Lagipun kekasih boleh datang dan pergi tapi sahabat sejati sukar dicari ganti.

5)Give and Take

Dalam apa-apa hubungan sekalipun sikap bertolak-ansur adalah sangat penting.Jangan asyik korang je yang menang dalam semua perkara.Sesekali korang kena juga ikut cara/pendapat orang lain juga.

6)Jauhi sikap hasad dengki/memburukkan sahabat

Jauhi sifat-sifat mazmumah ini kerana ia akan menjadi racun dalam persahabatan korang.Tak de guna korang memburukkan sahabat korang sebab dia takkan rugi apa-apa pun.Buat menambah dosa korang adalah
2 5 2
hihihihiihihihihihihihihihijhhihihhih
glak jea kn bdx kechik nie
apa awak cakap saya tak faham
hurmmmm xde pape lh
hahaha.... btw, tq for your help muz..