Jawapan

2014-01-18T16:02:20+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.
Gaya bahasa ada banyak jenis. Antara contohnya :

(1) Sinkof - singkatan 'kamu' kepada 'mu', 'hendak' kepada 'nak', dll
(2) Simile - ada perkataan 'seperti', 'sebagai', 'bak'...dll
(3) Hiperbola - ayat yang melampau. Contoh : Aku sanggup berenang di dalam api. 
Dan macam2 lagi.

3 4 3
2014-01-18T19:12:16+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.
Diksi - pemilihan dan penyusunan kata - kata.
personifikasi - memberi sifat manusia kepada benda mati.
simile  - perbandingan yang setara
metafora - penggunaan kata - kata yang menerbitkn makna lain drpd makna tersurat
hiperbola - bhasa kiasan
sinkope - penyingkatan kata - kata 
rima - bunyo suku kata
asonansi - perulangan bunyi vokal
alitekasi - perulangan bunyi konsonan
anafora - perulangan kata pada awal baris.
epifora perulangan kata pada akhir baris.
repitisi perulangan kaa pada baris yg sama.
perlambangan- simbol yg menerngkan sesuatu benda
2 5 2
tak bagus sebabnya nanti orang lain boleh bosan.
Eh takpela, lagi bagus daripada " search je la dlm google" ... Jawapan tu menyampah =.=
Haha, kekadang saya ada juga tulis tu. Andai tak tahu....hihihihi...
Sama la, mula2 pun tulis macam tu. Tapi bila tgk orang lain tulis, saya jadi macam tak suka tgk jawapan tu :L
saya cuma akan tulis kalau saya sendiri tak pasti dengan jawapan saya. minta dorang jangan terlalu ikut tapi semak dulu senang kata..