cuba tengok balik soalan tu
dah tengok dah tapi aku x paham larh macam mock test lah tolong ajar blh x
ada gambar rajah ke?
mcm mna nak ajar kalau soalan x lengkap
ouhhh macam ni kau kan pandai blh x jwab ni besok mock test sampai ari2 ...dan satu lagi percubaan ni blh x ajar aku

Jawapan

2015-08-09T22:16:11+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.
Katakan panjang RS adalah y cm, maka panjang ST adalah
= 5 X y
= 5y

panjang RST dalam cm adalah
= RS + ST
= y + 5y
= 6y cm
2015-08-12T09:51:57+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.
Panjang RS = w cm ( contoh )
panjang ST = 5 x w cm
                  = 5w cm
panjang RST = 5w cm + w cm
                    = 6w cm
JAWAPAN = 6w cm