Jawapan

2015-08-16T19:23:53+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.
Tema pendidikan
-faedah2 belajar scara brkumplan
-usha2 mertabatkn bhsa mlayu
-smbutan hri guru

sahsiah
-ciri2 sahabat baik
-lankah2 brhemah dlm perbelanjaan
-usha2 melahirkn rmaja berwawasan

kesihatan
-lngkah2 menangani tkanan perasaan
-ksan pngambilan mkanan sgera
-kracunan makanan

patriotik
-usaha2 mmupuk smangat patriotik dlam klangan rmaja
-nikmat kemerdekaan
-kepentingan semangat patriotik

ada lgi ni..tpi ni pon dah ckup..hehe
4 3 4
macam mana,isi bagi sambutan hari guru?
bagi sains dan teknologi,kebaikan dan keburukan media sosial,kepentingan teknologi maklumat dan sains dan teknologi dalam kehidupan.
xtau..aq bt faedah2 blajar scara brkumpulan
oh,terima kasih atas pertolongan anda.dah dapat byk'PAHALA' tuh. saya dpt kebaikan dan keburukan media sosial.
ohh ok..good luck
2015-08-16T22:31:20+08:00

Ini Jawapan Diperakui

×
Jawapan diperakui mengandungi maklumat yang boleh dipercayai dan diharapkan yang dijamin dipilih dengan teliti oleh sepasukan pakar. Brainly mempunyai berjuta-juta jawapan berkualiti tinggi, semuanya disederhanakan dengan teliti oleh ahli komuniti kami yang paling dipercayai, tetapi jawapan diperakui adalah terbaik di kalangan terbaik.
Kemasyarakatan 
-peranan hidup berjiran 
-kepentingan gotong-royong 
-kebaikan rukun tetangga    

Keremajaan 
-peranan dan cabaran remaja masa kini 
-cara2 menjadi remaja berdisiplin 
-remaja berwawasan penjana kemajuan negara    

Kekeluargaan  
-cara2 merapatkan hubungan kekeluargaan  
-peranan ibubapa dalam membentuk sahsiah anak2 
-peranan anak2 terhadap ibubapa -keluarga bahagia , negara sejahtera  

Kenegaraan 
 
- cara2 menunjukkan semangat patriotik
-kepentingan sambutan kemerdekaan diadakan 
-tokoh2 negara yg anda kagumi 
-cara2 memupuk semangat patriotik dlm kalangan rakyat/pelajar 

Tajuk yang kat bawah tu pun tgk2 la jugak

TAPI   

pada pendapat saya jika anda terlalu risau tentang topik apa, ia akan menggangu fokus anda sewaktu ujian lisan nanti, kerana terpaksa igt persedian anda bagi setiap topik. APA YANG SAYA CADANGKAN sebagai tips persedian anda adalah berikut:
   

1. Kaji tajuk2 di atas dan cuba cari beberapa nilai-nilai positif yang berkait antara satu sama lain bagi SETIAP tajuk.
 
2. sediakan respons yang mudah anda kuasai yang universal dan general agar walau apa pun tajuk perbincangan, respons anda akan diterima.   

Contoh: Nilai 'Bekerja keras'  - sesuai dalam perbincangan dalam bab Kemanusian (OKU yang berusaha), Pendidikan (pelajar yang bertungkus lumus), sukan (atlet yang rajin berlatih), Industri (perniaga dan usahawan yang bertungkus lumus bekerja).   

Jadi apabila anda ada sekurang-kurangnya 5 idea dalam kepala, tentang respons yang universal, tak kira apa jua topik, anda pasti akan rasa tenang dan konfident menjawab.   

   
Best of luck!
1 5 1
Wow bnyknye
haa, sbb bnyk la, the best thing to do adalah cari several central theme yang universal. so tak kisah la topik ap kluar, awak sng2 je boleh spin... all the best :D